Gazi Koşusu tahminlerim

Herkes elinden geldiğince birşeyler çizip karalıyor. Eee Atamızın koşusu olunca ilgi artıyor doğal olarak. Tahminlerin bir kaçını okudum. Herkesin belli başlı favorileri var. Bunların başında Monte Negro, Rokoko, Miramis ve Chi. Hepsinin bir avantajı var birbirine. Yorumlarda da farklı bakış açılarıyla herkes kendi favorisini seçmiş. Normaldir...

Ben orijinlerine pek bulaşmadan yorumladım. Elbette ki orijinsiz bir koşuyu yorumlamak yanıltıcı olacaktır. Herkes dibine kadar yorumlasın ben geniş açıyla alıyorum bu sefer.

Öncelikle koşuya katılan 3-5 at dışındaki her atın iyi bir stratejiyle kazanabileceği bir koşu bu. Formunu son koşusundan koruyanların daha bir önde olduğu bir gerçek. Son koşulara bir göz atalım. Kim neler yapmış?


Dikkatimi çeken 2 yaşlılığından beri çim koşan at Perhan. Jokeyi Fuat Çakar. Büyük avantaj olacak Perhan için! İkililiğinde 4 koşudan sonuncusunu kazanıp, yarış kazanmayı öğrendiğinden beri uzun mesafe olan 1900-2100 m'de rakiplerine kafa tuttu. Son yarışında Transacoustic'e geçilirken bile Gazi'ye hazır olduğunu gösterdi. Bu arada Transacoustic için de şunu söyleyebilirim; tek uzun mesafe koşusunda birinci geldi. Ölçü olmadığını düşünüyorum ve daha Gazi için yeterli görmüyorum bu atı. Perhan'ın sprintini doğru zamanda atması ve boşluğu yakalaması ile galip gelebileceğini düşünüyorum. Nash Bishop'un kardeşi olması da avantajıdır.



Diğer unutulan favorilerimden Nusrat. Yorumlarda yer verilmiyor genelde ama süprizden öte kazanma şansının yüksek olduğunu düşünüyorum. Nusrat'ı yarış hayatının başından beri takip ediyorum. Kum pistte harikalar yaratan bir taydı. Üç yaşlılığında haifif formdan düştü. Gazi için iki uzun mesafe çim koştu. Tabeladan çok uzaklarda kaldı. Yarışı hep önde sürükledi ki Nusrat'ın sprintleriyle kazanmasyı bilen bir at olmasıyla bu tavşan at misali önde kaçmasına anlam veremedim. Eğer ki iyi bir taktik uygulanırsa, Nusrat'ın yarın kazanması işten bile değil. Antrenörü Ekrem Dizdar'a da ayrı bir hayranlığım vardır. Eminim bu yarışa farklı hazırladı Nusrat'ı. Kuponuma eklerim Nusrat'ı.

Şimdi olaya başka açıdan yaklaşalım. Atlardan ziyade jokeylere bir göz atalım. Dünya çapında iki jokey katılıyor yarışlara. Karataş ve Dettori. Tabi Selim Kaya'yı, Boyraz'ı, Sözen'i ve diğerlerini de es geçemek istemiyorum. Ama bu isimler farklıdır her zaman.



Karataş favorilerden Monte Negro'yla koşuyor. Grup koşularında hep geçildi. Son koşusu Sait Akson'da sprinitini güçlü koyamadı. Miramis'te güçlü bir spirint koyamamsına rağmen, zamanlama hatası yaptı Monte Negro. Karataş ile bu sprinrini oratay koyacaktır, önemli olan pozisyonu yakalaması. Bu arada söylemeden geçmemek lazım, Karataş ile koştuğu 3 yarışı da kazandı Monte Negro.



Dettori ise dişi at Chi ile koşacak. Atın dişi olması bir kere kafadan insanı soğutuyor. Şimdiye kadar dişi atlar hep geçilmiş Gazi'de. Zorlamışlar ama olmamış. Jokeyi kaliteli lafımız yok. Karataş'a önceden geçilmesi ölçü olamaz elbette. Her zaman beğendiğim My Sea ile babadan kardeş. Bir şeyler beklenebilir Chi'den. Ama ben özellikle uzun mesafede çok olumlu bakmıyorum Chi'ye. Tabela mı? Olur, ama yarışı kazanamaz. Kuponlara koyulmasında ise bir sakınca görmüyorum. Strateji kazanamayacak atı bile kazandırabilir. Her şeyin de bir ilki vardır derler ya hayırlısı:)



Şimdi benim favorilerimden Nusrat'ın yanında Rokoko'ya gelelim. Little Tulip ekürisi ile koşacak olması avantaj. Son yarışında Dettori'nin Chi'sini geçti. Diyeceksiniz bu da dişi ama favorin. Eee dedik o kadar her şeyin bir ilki vardır diye. Bu ilki gerçekleştirmeye en yakın olarak Rokoko'yu görüyorum. Jokeyi Selim Kaya. Kaya'nın da bir ilke ihtiyacı var. Çok geç olmadan artık son verebilir bu hasretine, artık bir Gazi kazanmalı! Sarı Lira ile babadan kardeş sanırım Rokoko. Ciddi bir rakip olacak yarışta.



Miramis. İşte kafamı kurcalayan asıl at. Formunu belirtmiyor, çok dengesiz. Bir tabela dışı bir süper birincilik derken, Sait Akson'da Monte Negro'yu affetmedi. Aslında bu yarışta da yeterli görmedim. Ama Monte Negro'yu geçmesi ile şampiyonluğu istediğini belli etti. Aslında Miramis için en büyük handikap start anı. Neredeyse hep gecikmeli başlıyor yaışa. Bagsta bu kadar oyalanmasa daha rahat yarış sonunu getirecektir. Ona rağmen gerçekten muhteşem sprintine karşılık verecek at göremiyorum şu grupta. Son yarışındaki sprintini her ne kadar güçsüz görsem de. Asıl sprinti doğru zamanlama ile atarsa Miramis götürür bu yarışı. İlk yarışı dışında hep Gökhan Kocakaya ile koştu, bu yarışta da öyle koşacak. Kocakaya'nın Miramis'i getireceğine gerçekten inanıyorum.

Pazar gününün diğer koşularına da göz atmak gerek. 4 ve Yukarı İngilizler G1 koşusu güzel geçeceğe benziyor. Sabırlı, Nash Bishop, Kurtiniadis arasında geçmesini bekliyorum. Sabırlı'nın tecrübesini konuşturarak bu yarışla, yarışseverleri bir kez daha fethetmesi ne güzel olurdu. Diğer bir koşu Fashion TV Bayan Binici Kupası Koşusu. Klasikleşti artık. Altılı dışında ama izlemesi zevkli olacaktır. Yine altılı dışında 4 ve Yukarı İngiliz atlarının koştuğu Arjantin Jokey Kulübü Koşusu'nda Pan River, Inspector ve Out Of Control'ün ağırlığını koyacağını söyleyebilirim. Zübeyde Hanım Koşusu'nda dişi 4 ve Yukarı İngilizler yarışacak. Ateşin Kızı her zaman beğendiğim bir kısrak olmuştur. Favorim bu koşu da Ateşin Kızı'dır. Anafartalar G1 Koşusu'nda henüz geçilmemiş Invincible Son ve Enternasyonel Alir Rıza Bey Koşusu'nda Turbo'yu tek yazmak çok mantıklı. Kuponları rahatlatır.

1 yorum:

Adsız | 23 Kasım 2010 20:16

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar SevalHatice

Add to Technorati Favorites