Basketbol gündemi: Finaller

Basketbolda gündem finaller. Türkiye'de ve NBA'de bugün itibariyle finaller başladı. Bu yazıyı yazarken Efes Pilsen ile FB Ülker karşı karşıya geliyorlardı. FB Ülker'in Solomon'suz rakip bile olamayacağı Efes Pilsen, senelerdir Solomon silahına karşı bir karşı güç ortaya koyamadı. Bu seride de yine Solomon'un kritik bir rol oyanayacağını düşünüyorum. Serinin kaderi Solomon'un elinde olacaktır. Diğer yandan Ermal Kuqo'nun takımı ateşleyebilecek bir forma gelmesi Efes Pilsen açısından pozitif olan nokta. İlk maçta bir Efes önde bir FB. Maç sonu gerçekten ne olur belirsiz. Ama Solomon topu eline alınca %70 sayı geliyor FB adına. Ben serinin Efes Pilsen'e yakın olduğunu düşünüyorum. 1996 yılında Michael Jordan Chicago Bulls'a döndüğünde bile Chicago şampiyon olamamıştı. Aynı etkiyi Solomon'un dönmesiyle FB Ülker'in de yaşayacağını düşünüyorum. Malesef bu sene boş geçecek FB Ülker.


Diğer bir final de NBA'de. Lakers ile Magic karşılaşıyor. 2-3-2 olarak oynanacak seride, Magic'in ilk iki maçtan birini alması, şampiyonluğa giden yolda 2 adım öne geçmesi demek olacak. Bu açıdan ilk 2 maç iki takım için de çok kritik. İki takımın da yıldızlarını kağıt üstünde değerlendirmek çok anlamsız geliyor bana. Kanımca ilk maçta ortaya koyulan basketbol, serinin seyrini belirleyecek. Büyük bir fark oluşursa, seri kazanan takıma gider. Yok başabaş bir oyun olursa, seri ortada demektir. İlk maçı izleyip görelim derim.

Herkese iyi seyirler. Hatırlatayım ilk maç Türkiye saati ile bu gece 04.00'da NTV'de.

0 yorum:

Add to Technorati Favorites