Ortaköy Yokuşu'nun Müdavimleri

Her akşam iş dönüşü, ama bazen okul dönüşü, artık çok nadir gerçekleşen Taksim dönüşü evime ulaşmak için katettiğim bir yol burası. Yokuşun iki tarafına baktığınızda sıradan apartmanlar, kendi çapında bir gelir kapısı olan küçük dükkanlar vardır. Sabahları ferahtır, hafta sonları taşıt trafiğinden yürümek zor, koşmak imkansızdır. Zaten koşmayı kim ister ki yokuşta! Neyse...

Ortaköy'ü bilenler belki de tahmin etmişlerdir bu yokuşu. Ortaköy'ün en meşhur yokuşu... Bence en meşhuru aslında. Her çıkışta gördüğüm onca meşhur, bu mütevazi yokuşun bir gediklileri aslında. Sahil şeridinden en mütevazi yaşamın sürdürüldüğü Ortaköy'ün en alımlı insanları onlar. Yokuşun en zengin, en popülerleri onlar. Onları her gördüğümde, güneş gözlüklerinin arkasından bana bakıp ne diyorlar acaba diye düşünüyorum. Belki artık onlar da beni tanıyorlardır. Bana Ortaköy yokuşu çocuğu falan diyorlarsa da şaşırmam. Bir dahakine birisinin açık camından eğilip beni tanıyor musun diye de sorasım var. Gerçi her seferinde ben arabadan içeri dik dik bakınca, kafalar diğer tarafa dönüyor genelde ama eminim göz aşinalığı da olmuştur.

Neyse boşverin ünlüleri asıl konu Ortaköy'ün en meşhur yokuşu. Yarın sabah yine ineceğim o yokuştan, akşam yine çıkacağım. Ola ki bir gün meşhur olursam, bilin ki bir sebebi de bu yokuş ve müdavimleri.

0 yorum:

Add to Technorati Favorites