Beyaz Eşya Sektörü



Beyaz Eşya sektörünün 2008/2 çeyreği ile birlikte sallantıya geçmesi ve 2009 ile gerileme sürecinde tabana ulaşması sonrasında, hükümetin artık halka mı yoksa şirketlere mi olduğunu hala anlayamadığım ödül gibi ÖTV indirimi ile beklenmeyecek rekor satışlar ve gelirler ile dönemsel toparlanmalar gösterdi. 2009'un son dönemine girilirken beyaz eşya ürünleri içerisinde dikkat çeken ürüm gamı Bulaşık Makineleri olmuş. BSH Ev Aletleri'nin Genel Müdürü ile yapılan söyleşide de Türkiye pazarında bulaşık makinelerinin diğer ürün çeşitlerine göre çok büyük bir fark yarattığını okumuştum. İstatiksel olarak da, 2009'un ilk yarısında %4,1'lik satış adedi artışı, özellikle ekonomik olarak dipleri gördüğümüz sırada gelmesi, Türkiye pazarında bulaşık makinesi ihtiyacını henüz doyuma ulaşmadığının da bir göstergesi tabi ki. Son kullanıcı hala yeni yeni bulaşık makineleriyle tanışıyor. Diğer ürün gamlarında ise istatistikler tam tersine işlemiş. Satış rakamlarında eksi %2 ile eksi %5 arasında kayıplar var. Son dönemlerde inovatif hamlelerin yavaşlama gösterdiği bu ürünlerin kısa zamanda da, satışlarını yükseltmeye başlaması kolay gözükmüyor.

Diğer yandan bulaşık makinelerinin kısa dönem içinde yakaladığı satış rakamalrını geride bırakabilecek bir ürün çeşidi ile yeni yeni tanışıyor Türkiye. Arçelik'in büyük yatırımlar ile üretimine ve BSH'ın da üretimini yaptığı ve Türkiye pazarına girişine başladığı kurutucu makineleri, Türkiye pazarında henüz yeni. BSH'ın bu ürün gamının Türkiye pazarına vaktinde getirmek için çalıştıklarını ve başarılı olmak için bu pazarı önemsediklerini yine söyleşilerinde okumuştum. heniz aşina olmayan Türk kullanıcı için kurutucu makinesi şimdlik bir lüks gibi gözükse de, yakın zamanda her evde yer edinecekmiş gibi gözküyor.

0 yorum:

Add to Technorati Favorites